Savjeti stručnog tima
Priprema za polazak u vrtić
Korisni savjeti za prve dane u vrtiću
- Ne preuveličavajte značaj dolaska u vrtić, tretirajte to kao normalnu stvar u životu Vašeg djeteta
- Odgovorite na sva djetetova pitanja o vrtiću
- Ne prijetite vrtićem: «U vrtiću ćeš morati slušati», «Vidjet ćeš, u vrtiću ćeš morat sve pojesti»… i sl.
- Ne pokazujte uznemirenost, tugu, strah, ali ni pretjeranu radost. Objasnite djetetu da je vrtić njegov posao, kao što i Vi imate svoj.
- Kažite djetetu tko će ga voditi u vrtić i tko dolaziti po njega
- Pružite mu priliku da par dana prije polaska u vrtić upozna prostor i odgojitelja
- Raspitajte se, pa kažite djetetu što će se događati prvih dana u vrtiću
- Ne napuštajte dijete naglo, bježeći, ali i ne produžavajte opraštanje beskonačno. To će uznemiriti dijete.
- Ne govorite djetetu:»Vraćam se brzo», već mu objasnite gdje će te biti i kada će te doći po njega. Budite točni.
- Kada dođete po dijete u vrtić, ne gnjavite ga s vrata pitanjima: «Što ste radili?»
- Prvih dana odvojite više vremena za dijete. Ovo su dani kada mu je Vaše prisustvo dragocjeno.
- Odvojite vrijeme za razgovor s odgojiteljem. Informirajte ga o svim važnim navikama djeteta. Pitajte o ponašanju djeteta (ne u njegovom prisustvu).
- Potičite pozitivne stavove o vrtiću. Ako pokažete pozitivan interes za vrtićna događanja i Vaše će dijete slijediti taj stav.
- Ne zaboravite: Najvažniji odgojitelj djetetu su roditelji.
Priprema za školu
Prije polaska u školu bilo bi dobro da
Područje | Dijete treba znati |
---|---|
FINA MOTORIKA ŠAKE I PRSTIJU grafomotoričke vještine (uvježbavaju se u aktivnostima crtanja, slikanja, modeliranja) | – pravilno držati olovku (kontrolirati pritisak olovke) – vući crtu od točke do točke i između crta – povlačiti valovite, kružne i uglate linije – precrtati likove: krug, kvadrat, trokut, križ, iks |
SLUŠNO OPAŽANJE I RAZLIKOVANJE | – imenovati početni glas u riječi – povezati glasove u riječ – rastaviti riječ na glasove – znati kojim se redoslijedom pojavljuju (prvi, srednji i zadnji) |
PROSTORNI ODNOSI | – što je: gore, dolje, ispred, iza, ispod, iznad – što je: desno, lijevo (na sebi, na drugome, na slici) – uočiti smjer kretanja – koristiti pravilan smjer pisanja (s lijeva na desno) |
VREMENSKI ODNOSI | – razlikovati: jutro-podne-večer; prije podne–poslije podne; jučer–danas–sutra – znati godišnja doba – imenovati dane u tjednu |
LATERALIZACIJA | -pisati i crtati dominantnom rukom |
MATEMATIČKE VJEŠTINE |
– mehanički brojiti do 30 – imati pojam količine – imati pojam broja do 10 – veći–manji broj |
POZNAVANJE BOJA | – točno imenovati i prepoznavati sve boje i nijanse |
KONCENTRACIJA PAŽNJE |
– usmjeriti pažnju na zadatak: broj minuta koliko ima godina – sudjelovati u igri do 60 minuta |
GOVOR |
– razumjeti tuđi govor – izražavati svoje misli i potrebe – ispravno izgovarati sve glasove |
SAMOSTALNOST |
– potpuno se samostalno odijevati i obuvati – biti samostalno u održavanju higijene – pitati kad nešto ne razumije – pokušati samo riješiti problem, a ne brzo odustajati |
SOCIJALNI RAZVOJ |
– pretežno se igrati u grupi djece – konflikte rješavati verbalno, a ne fizičkom agresijom – uočavati potrebe i interese drugih – može čekati svoj red – držati se važećih pravila – biti socijalno kompetentan |
EMOCIONALNI RAZVOJ |
– suzdržati se od naglih emocionalnih izljeva (bijes, plač, histerija,…) – osjećati «ja to mogu» – imati osjećaj za druge (empatija) – pokušati pomoći ili utješiti drugo dijete – veseliti se uspjehu i prihvaćati neuspjeh |